11 desember 2006

Vinterstemning

Det er ikke ofte snøen kommer krypende ned til Vancouver, men når den først er her forandres byen totalt. Et hvitt teppe legger seg over trær, hager og hus. Stemningen er virkelig idyllisk. For å virkelig komme i stemning satte jeg på julemusikk, kokte meg kaffe og dyppet et par melkesjokoladebiter. Herlig å kjenne roen.

Den ordinære vancouverborger har nok ikke den helt samme opplevelsen av vintereventyret. For det første ble skolen evakuert, ja, vi ble jaget ut av vakter med streng beskjed om å komme oss hjem. Vegene var ikke lenger lyst opp av biler som peler på en snor, men heller en lysende sikksakksøm av biler som havnet i alt annet enn riktig retning. Folks kjørevaner er fra før av ikke spesielt mye å skryte av, så jeg var forsåvidt ikke overrasket over kaoset. Det de kaller snøstorm her, er vel det vi sier om en liten snøbyge.

Samboerne mine og jeg gjorde det beste ut av all snøen og bygde et stort hopp like utenfor huset der vi bor. Her ble det en lang kveld med høytflyvende ungdom.

Haida House

Maquinna Residence

Jeg i svevet

Ingen kommentarer: