11 desember 2006

På toppen av Rom nåla ...

Seattle ligger kun en 2,5 timer biltur unna Vancouver og er et egnet reisemål for shopping og kultur. Forskjellene mellom de to byene er Vancouvers grønne profil, med trær og parker på løpende bånd mot Seattles tette bykjerne med høyhus og byggninger tett i tett.

En lørdag i November bestemte jeg og en av romvenninnene oss for å dra til Seattle. Min motivasjon var å komme meg til Seattle bare for å se byen, mens Erin hadde et par ting å handle. Mellom grensa og Seattle er det mange store fabrikkutslag (Outlet stores) som selger kjente merkevarer for sterkt reduserte priser.

I Seattle kjørte vi strakt mot Space Needle og besteg den ved hjelp av heisen. Utsikten var herlig i klarværet. Som kjent er Starbucks opphav nettopp i denne byen, så kaffen var et klart valg i høyden. Senere på kvelden var vi innom alle de store sports- og friluftslivbutikkene. Jeg fikk handlet alt jeg manglet til toppturbestigning. Kvelden ble avluttet med en nydelig middag på en jazzrestaurant med liveband. Jeg må nok tilbake for å oppleve mer av denne byen.




Ingen kommentarer: