21 november 2006

I det skolen og internatlivet tar overhånd er det godt å kunne ta et avbrekk og gjøre noe helt anna. En lørdag i november tok jeg, Erin og Fraser en 20 minutters kjøretur ut til Sasamat Lake. Godt skjermet fra byens støy og larm ligger et lite idyllisk vann. Her er det tett i tett med benker, sandvolleyballbaner og fine gressplener. Mye tyder på at det er mest liv om sommeren, men likevel bød området på en fin tur i skogen langs vannet. Vi møtte en ivrig hakkespett, som så ut til å bry seg svært lite om oss. Han hadde bedre ting å gjøre enn å lå seg forstyrre i dagens arbeid. Etter å ha vært svært spreke, ute i det fri, bar turen til Ikea. Der ventet varme kjøttboller med brunsaus, poteter og deilig tyttebærsyltetøy. Det var som å spise mat på en gjennomsnitts svensk veikro. Selv om det ga en anelse av hjemlengsel gikk det fort over når vi entret køgåinga inne i butikken. Alt er helt likt som hjemme, de kunne spørre meg hvor ting var fordi jeg husket det fra ikea på furuset. Nå kaller de meg bare for Ikea her på huset. Flatpakket, effektiv og billig...



Fraser og Erin


En vill hakkespett


Flytebrua over Sasamat Lake


Her måtte vi snu, før mørket kom



Tenk at dette er i Vancouver



Trønder ...

2 kommentarer:

Arne sa...

... og vi venter spent på en oppdatering av blogge din, Arne

Unknown sa...

Nydlig natur! Husk å spise grønnsakene dine haha! Det ser kjempe spenning! Veldig moro tenker jeg! Nå må du ta en tur til øst fjellene! Di er mie mindre men fin også!