11 november 2006

Arne Braut på Vancouver besøk (2. - 6. Nov)


Arne kom med buss fra Seattle. Klokken halv to på natta. Selv om det i seg selv ikke var den beste starten på oppholdet, spesielt siden jeg forsov meg og lot Arne sto alene i storbyen midt på natta, så fikk vi utnyttet fredagen til sightseeing i Vancouver downtown området. Sett stillehavet, vandret på lange sandstrender og spist god lunsj i en av byens mange handlegater. Arnes besøk var midt i blinken, endelig kunne jeg leie bil med god grunn. Dag 2 kjørte vi en times tid for å bestige "the chief" i Squamish. I et voldsomt regnvær klarte vi å nå toppen av fjellet, ingen stor prestasjon, men det føltes herlig og nå en topp. Fordi vi var så mye raskere enn planlagt dro vi til Whistler for å sjekke stemningen før skisesongen begynte. Etter en time på veger som føltes ganske så hjemmlige med sine mange svinger ble vi møtt av et hvitt paradis. Byen i seg selv er heller skuffende, stort sett hoteller og noen butikker. Vi fikk varmen i oss med Pizza og varm sjokolade. Jeg gleder meg veldig til å kommer opp igjen, da for å stå på ski. Nå er også sessongkortet i Whistler i boks. Dag 3 ble brukt til en ny fjelltur, i et alpinanlegg her i byen. Vi hadde lagd lapperøre, men den ble gjenglemt. Turen ble preget av det. Så det varte ikke lenge før vi dro tilbake. Tiden gikk veldig fort og ikke lenge etter han dro han. Kanskje kommer Arne tilbake for en god kajakk tur langs "the sunshine coast" i mai.




På toppen av "the Chief", 50 meters stup




Arne Braut synes nok er nok


Whistler

Ingen kommentarer: