29 september 2006

Skogstur i North Vancouver

På skolen sitter jeg ofte på datalabben og drømmer. Ikke fordi det er så gode stoler eller frisk luft, men når oppgave etter oppgave er fullført og jeg enda ikke er halvveis, så kobler jeg ut, kikker ut vinduet, ser en skyfri himmel. Jeg drifter av sted på et øyeblikk. Lukker øynene og jeg er i fjellet.

For noen dager siden, fikk jeg en slik drøm i oppfyllelse. Luke, som jeg bor med, inviterte meg med på en tur i fjellet. Korte 15 minutter senere er vi framme i skogen. Trærne langer seg ut mot himmelen og elven har skåret seg dypt ned i fjellet. Vannet er krystallklart, fisken kan skimtes i korte øyeblikk. Selv om jeg var femte hjulet på vognen på noe som viste seg å være en doubledate for Luke og hans kamerat. Jeg var egentlig fornøyd som fikk gå å rusle for meg selv i skogen, mens de prøvde å imponere hver sin berte. Her er noen av øyeblikkene jeg så...




Ingen kommentarer: